teisipäev, 14. mai 2013

Pildikesi igapäevaelust

Katan õhtusöögiks lauda. Kuna menüüs on lillkapsas ja vorstikesed ehk sellised suht hästi lõigatavad asjad, siis panen vahelduseks lastele ka lisaks kahvlitele noad. Sellised väiksed, mitte väga teravad, lastenoad. Kaelkirjakutega ja puha.
Lapsed saabuvad lauda. Võtavad istet. Joonatan märkab nuga.
Joonatan  Miks mul nuga on?
Emme      Et sa saaks toitu lõigata.
Joonatan (hüsteeriliselt ja lauast eemale tõmbudes) Väikestele lastele ei tohi nugasid anda!
Emme     Noh, ma mõtlesin, et sa oled juba nii suur laps, et saad lõikamisega hakkama.
Joonatan  Ei. Ma ei ole suur laps. Ma olen väike laps.
Emme    Kas ma siis võtan noa ära?
Joonatan  Jah!!!


Ilmselgelt on olnud mõju varasemal kasvatusel, et "väikesed lapsed nugasid ei puutu". Samas oli Joonatani reaktsioon ikka väga ebaharilik, sest tal pole absoluutselt mingit probleemi pidevalt kõikide teiste keelatud asjade käppimisega. Klassikaliseks näiteks oli vanaema Lembe pesumasin, mille nuppe ta (rangest keelust hoolimata) näppis ning seeläbi pooles korteris korgid välja lasi.

Lõpetuseks Joonatani kild Metsakalmistult.

Joonatan Kas me oleme nüüd surnuaias?
Emme  Jah.
Joonatan Aga kus siis surnud on?
Emme Maa all.
Ilme Joonatani näol oleks tulnud sel hetkel üles jäädvustada. See oli täiesti hindamatu. Ma loodan, et ma antud vastusega lapsele mingit püsivat traumat ei jätnud. Kuid kuna ta esitas sama küsimust pärast veel kümme korda, siis ilmselt arvas ta lihtsalt, et emme ajab mingit kägu.

1 kommentaar:

her ütles ...

Meil oli eile praktiliselt identne nugadeteemaline vestlus Kertuga.