reede, 30. august 2013

Paar sõna popil teemal

Viimastel päevadel on tänu paarile kõrgel ametikohal olevale mehele meedias taastõstatunud soolise võrdsuse temaatika. Pean siin silmas GAGi direktori pehmelt öeldes rumalaid ütlusi seoses koolikoka otsingutega ja sellele lisandunud Haapsalu keskerakondlasest linnapea arvamust, et "linnajuht võiks ikka mees olla". See selleks. Iga tervemõistuslik inimene peaks arusaama, et taadid räägivad lolli juttu. No ja kui ei saa, siis mis parata. Vägisi kellegi tõekspidamisi ei muuda ja targemaks ei tee. Kui standardvarustuses pole filtrit aju ja suu vahele kaasa pandud, siis hiljem juurde ka enam ei installeeri.
Mina ei ole feminist. Kaugel sellest. Arvestades, et kõik laenumaksed, elektriarved, lasteaiatasud jne. tasub meie peres Allan ja mul pole õrna aimugi nende suurusest, siis oleks minu poolt ka kaunis silmakirjalik mõnede feministlike hüüdlausetega lagedale tulla. Siiski leidis meil siin kodus aset üks söögilaua vestlus, mille tagajärjel tõstis naisõigluslane minus pead. Nimelt rääkis Emili, et neil on lasteaias võimlemistunnis selline kord, et poisid peavad jooksma kaks tiiru ümber maja ja tüdrukud ühe. No mismõttes!! Ma sain kohe täitsa pahaseks. Kes see võimlemisõpetaja enda arvates õige on, et teeb sellise süsteemi. Jutt on 5 -6 aastastest lastest. Õpetaja muide on naissoost. Loomulikult pöördusin ma sel teemal lasteaia poole. Ma ei tea. Võibolla reageerisin üle, kuid mulle tundub, et just sellistest esmapilgul pisiasjadest saavadki suured asjad alguse ja kasvavad hilisemad Agurid ja need muud mehed (ma tõesti ei mäleta, mis selle Haapsalu taadi nimi oli). Jooksmine jooksmiseks, kuid see on ju otsene signaal, et tüdrukud on nõrgemad-kehvemad-ei saa hakkama. Ärgem andkem lastele selliseid signaale, sest see ei ole ju tõsi. Ma võin kihla vedada, et Emili rühmas on tüdrukuid, kes nii mõnelegi poisile jooksmises silmad ette teevad. Emili küll ilmselt mitte aga kabes kotib ta see-eest suure tõenäosusega neid kõiki. Kotib mind ja Allanitki. Ja Allan võib seoses poiste ja tüdrukute võimekusega rääkida toreda minevikumälestuse, kuidas ta põhikoolis Anu Sääritsa käest tappa sai.

2 kommentaari:

Airi ütles ...

Mina oleksin lasteaiale soovitanud pigem õpetaja Lauri tarkust - kui kõike ei jõua, siis võib teha pool. Aga algatuseks võinuks tõesti kõigile võrdsed võimalused anda.

Ja olles Anuga aastaid koos trenni teinud, ning tema tausta teades, mõistan ma juhtunut. Kuid usun, et kõik oli ikka asja eest.

Tervitades,

Airi

her ütles ...

Kuskilt on minul kõrva jäänud mingi selline tera, et 8-10aastaseni on poisid ja tüdrukud füüsiliselt täpselt sama võimekad, hiljem ebivad poisid ette (pead ei anna). Ma arvan, et Sa tegid õigesti.