reede, 10. juuni 2011

Inimene õpib kuni elab

Me oleme oma praeguses kodus elanud peaaegu 8 aastat ning sellest ajast peaaegu 4 olen mina olnud lastega kodune st. et jalutanud oma maja ümbruses tohutu arvu kilomeetreid ning seda peaaegu iga päev. Möödunud sügisel avastasin oma suureks heameeleks, et minu ülepäevasel kodu-Kadrioru park trajektooril asub Torupilli raamatukogu, kust on võimalik kõike head ja paremat (alates krimkadest ja lõpetades kokaraamatutega) koju laenutada. See raamatukogu on olnud samal kohal ilmselt aastakümneid ja ma ei suuda siiani mõista, miks ma seda kunagi varem ei olnud märganud.
Kuskil kuuaega tagasi avastasin ma oma kodust 5 minuti pikkuse jalutuskäigu kauguselt "uue" mänguväljaku. Selgus, et see mänguväljak on olnud seal juba paar aastat, ma lihtsalt ei olnud seda kunagi varem avastanud. Ulme! Kusjuures mänguväljak on täiesti super - varjuline, aiaga piiratud (Joonatani puhul ülioluline), titekiiged, liumägi, auto, suur linnupesakiik (minu puhul ülioluline) ning kuna asukoht on väga hästi varjatud, siis enamus ajast on väljak ka suht inimtühi, mistõttu õnnestub mul südamerahus kiikuda ilma, et peaks pidevalt muretsema, et äkki tuleb mõni laps, kes ka kiikuda tahab (jultumus kas pole!).
Täna avastasin ma trassilt Kadriorg - kodu "uue" shortcut"i - ka see on seal ilmselt olnud aastakümneid ning teised inimesed seda ka ilmselt igapäevaselt kasutavad, kuid mul polnud õrna aimugi, et sealt oluliselt otsem saab. No käruga patseerides ei ole reeglina ka vahet, kas jõuad koju 5 minutit hiljem või varem, kuid kui jalutuskaaslane kärus põrgulärmi teeb on küll hea kui saab lõigata.
Nüüd ootan huviga, et mida uut ja põnevat mu koduümbrus mulle järgmisena pakub. Sushicat juba kolis meie tänavanurgale. Järgmisena võiks mõni itaallane tulla ja siia lähedusse toreda lastenurgaga pastakoha avada.

3 kommentaari:

iida ütles ...

Aga mina tahan avastada pilte teie külaskäigust! :D

Kirsti ütles ...

räägi ikka teistele kohalikele ka, kust sa selle väljaku avastasid :) Oma kodutänava kandis?
Ja tore blogi!
minu meelest on üldse kogu Kadrioru kant nende 9 aastaga, mis ma siinkandis elanud olen, kõvasti ka muutunud. lapsevanema vaatevinklist ka paremuse suunas.
Kirsti

Liis ütles ...

See mänguväljak asub Raua-Pronksi-Narva mnt.-Faehlmanni tänavate vahel kvartali sees. Sinna pääseb kui keerata Raua tänvalt 21.kooli vastast kohe pärast Raua tänava sauna paremale (tulles Kadrioru poolt).